Tur: Nordtoppen av Stav

Stav nordspiss 023

Med utgangspunkt i Stavsete vil du ved å svinge nordvestover, opp lia mot Stavafjellet, kome til det eg anser for å vere den mest spektakulere oppturen i Leikanger.

Frå Stavsete følgjer du eit rekkje/sti opp over mot Stavafjellet frå det vestlegast sælet. Omtrent halvveges opp i lia forsvinn det, men du held berre fram oppover. Den første knubben du går opp på ligg på 1168 moh og deretter er det å jobbe seg fram, i nordleg retning, til Stavafjellet på ca 1400 moh.

Her startar den store utfordringa. Mellom Stavafjellet og nordtoppen på Stav går det ei egg. Denne eggja er grensa mellom Leikanger og Balestrand kommune. Etter kvart som du nærmar deg Stav blir det smalare. Til slutt er det ca 4 meters breidd og loddrett ned på kvar side. På nordsida vil du kunne falle inn i Balestrand på snø. På sørsida ned i steinur. Her gjeld det å ha stålnerver og la tankane svive rundt noko heilt anna.

Eg gjorde nokre forsøk, men kom berre eit stykke inn på det smale partiet før det låste seg mentalt. Ein del av meg bad meg om å halde fram, men delen som styrte beina protesterte vilt og eg vart ståande frosen i ein posisjon. Det enda med at eg fann det best å setje meg ned og heller krabbe eit stykke tilbake. Det var heller ikkje hjelp at eg på veg tilbake til sikrare posisjon trakka på ei stor helle som balanserte og vippa litt. Restane av mot fordufta som dogg i sommarsol.

For oss med aversjonar mot visse typer høgder, fins det alternativ. Etter å ha sett området frå alle vinklar på mine turar, ser det ut til at ein i stadenfor å legge turen opp til Stavafjellet, kan ein halde seg nedom knubbane og gå inn sør om Stav og kome seg opp frå vestsida. Som du ser av bilete slepp du å gå på ei skarp egg:

Engjasete-Hella-039

Turen til nordtoppen av Stav via Stavafjellet er delt i tre deler:

  1. Etter vegen inn Huksdalen
  2. Stavsete
  3. Stavsete til eggja mellom Stavafjellet og Stav
2 thoughts on “Tur: Nordtoppen av Stav

  1. Tilbakeping: Tur: Ryggen mellom Vogga og Røsebotn | Arild Bjørk

Legg att eit svar

